Nejčastější argumenty firem

a naše protiargumenty

Certifikace RSPO

Dosáhli jsme maxima úsilí nebo to dokážeme ještě zlepšit?

RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil ) byl založen v roce 2004 na podporu výroby a využívání udržitelného palmového oleje pro lidi, planetu i prosperitu. RSPO je uskupení velkých výrobců potravin, kosmetiky apod., maloobchodních řetězců, překupníků, pěstitelů a zpracovatelů palmy olejné, bank a investorů, ekologických a sociálních neziskových organizací a stal se celosvětově uznávaným standardem pro udržitelný palmový olej. Definuje osm principů a kritérií udržitelné produkce palmového oleje, na základě kterých vydává Certifikáty udržitelného palmového oleje (CSPO).

Další časté argumenty

Jsou oprávněné?

  • Větší výtěžnost palmy olejné než u jiných plodin
  • Díky palmovým plantážím je větší zaměstnanost místních lidí
  • Výrobu nemůžeme změnit, protože by to změnilo chuť/konzistenci/cenu apod.